Відбулось підсумкове засідання заступників з виховної роботи, педагогів-організаторів, керівників шкільних методичних об’єднань класних керівників навчальних закладів району

08  червня у відділі  освіти Обухівської районної державної адміністрації відбулося підсумкове засідання  заступників директорів з виховної роботи, педагогів-організаторів та керівників шкільних методичних об’єднань класних керівників. Медіатором заходу була методист РМК відділу освіти Шевченко О.О.. Вона  була координатором і  посередником  обговорення методичних заходів проведених у 2017/2018 навчальному році, визначення форм роботи, які варто використовувати у наступному році.  Серед іншого мова йшла про нововведенні форми роботи такі, як ярмарок-презентація, станційні ігри для дорослих (квести). Педагоги відзначили таку форму роботи, як «Дошка оголошень», що є ефективною для набуття практики виховної діяльності.  У цьому році велика увага приділялася навчанню педагогів інтерактивним формам та методам реалізації виховного процесу в навчальних закладах. Під час методичних заходів – майстер-класів, тренінгових занять, семінарів, обміну досвідом у форматі «Дошка оголошень», круглих столів використовувалися різноманітні форми (презентації, брифінги, інтерактивні-міні-лекції, інформаційні блоки, дискусії, робота малими групами, рухавки, поєднання колективної роботи з індивідуальною; ігри, які моделюють реальні ситуації та процеси) та методи  роботи («мозковий штурм», модерація, гронування, фасилітація, «криголами», проективне малювання, «асоціативний кущ», генерація ідей за допомогою «мозкової атаки», «акваріум», шерінг, ситуаційні вправи, інтерактивні рольові ігри з використанням комунікативних стилів поведінки, тощо).

У рамках заходу педагоги стали учасниками міні-тренінгу «Тайм-менеджмент: підвищення особистої ефективності».

Шалений потік інформації сьогодення провокує відчуття тотального цейтноту – майже всі скаржаться, що годин у добі не вистачає, а життя проходить повз. Невміння правильно структурувати час у контексті власного буття призводить до незадоволеності продуктивністю своєї роботи та життя. Щоб ефективно та раціонально використовувати час, потрібно навчитися планувати. Тому метою заходу було відпрацювати навички інвентаризації, системного планування (стратегічного і тактичного) та ефективного управління часом з використанням різних методик,  як інструменту тайм-менеджменту.

Під час тренінгу учасники відпрацювали на практиці інструменти ефективного планування та використання свого часу, виконували вправи на визначення власної системи цінностей; отримали відповіді на нагальні для кожного запитання: як знаходити час і отримувати задоволення від кожної хвилини; як не втрачати жодної секунди і боротися з «пожирачами» часу (зовнішніми та внутрішніми); як знаходити баланс використання часу для виконання різних соціальних ролей (керівника, вчителя, батька/матері) тощо.

Велику увагу було приділено стратегіям управління часом: прискоренню часу (щоб швидше досягти мети); уповільненню часу (щоб довше насолоджуватися улюбленими книгами, мистецтвом); накопиченню часу (ефективно використовувати час, щоб витратити його на відпочинок, спілкування з друзями, подорожі тощо); впорядкуванню часу (як провести «інвентаризацію» часу та знайти невикористані ресурси).

Під час тренінгу використовувались такі форми роботи, як  мозковий штурм, модерація, бізнес-кейси, фасилітація (групові обговорення та розв’язання конкретних проблем за допомогою інструментів тайм-менеджменту).

Атмосфера під час заходу була дружньою та максимально сприятливою для колективної праці, активного обговорення та спільного вирішення проблем, що хвилюють кожного.

Педагоги  з ентузіазмом висловлювали свої думки, ставили доречні питання та обговорювали отриману корисну інформацію, брали участь у вправах, іграх та групових обговореннях. Особливо їх зацікавили «моє життєве коло» і постановка цілей, власна життєва стратегія та перемога над «пожирачами» часу, алгоритм щоденного планування  тощо. На одному подиху промайнули  ігри та роботи у групах, які допомогли краще засвоїти отримані знання. Інвестуючи час в ретельне планування, ми в кінцевому рахунку заощаджуємо його та швидше досягаємо мети – ось головний висновок, який зробили учасники тренінгу.

Під час вправи «Булочка з корицею» учасники ділилися  враженнями від роботи в команді.

Захід закінчився методичним буккросингом, педагоги обмінювались  фаховою літературою, спілкувались, ділились ідеями.