ПРО НАСТУПНІСТЬ В РОБОТІ ДОШКІЛЬНОЇ ТА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ

25 вересня 2019 року, відповідно до річного плану роботи районного методичного кабінету відділу освіти, в закладі дошкільної освіти «Хоровод» Української міської ради м. Українки відбулося засідання Школи підвищення фахової майстерності вихователів дітей старших груп закладів дошкільної освіти Обухівського району на тему: «Про наступність в роботі дошкільної та початкової освіти в умовах Концепції Нової  української школи, Державного стандарту початкової освіти. Сучасні підходи до мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку».

В роботі засідання взяла участь вчитель-методист Української спеціалізованої ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 з поглибленим вивченням окремих предметів Бриж Наталія Григорівна, директор ЗДО «Черешенька» с. Великі Дмитровичі Чураченко Тетяна Володимирівна, вихователі дітей як старших, так і різновікових груп закладів дошкільної освіти району.

Учасники заходу переглянули інтегроване заняття з грамоти в старшій групі  «Калинка» – «Подорож до країни Грамоти», яке майстерно провели вихователі Чичик Катерина Володимирівна та Литвинова Дарина Миколаївна.  З дітьми вдало був використаний ігровий момент – подорож у королівство Грамоти. Діти,  потрапивши у королівство, виконували різні завдання, вправи. Вчилися складати речення, записувати до них схеми, визначати перший звук у словах,  визначати кількість складів у слові та закріплювати знання про речення тощо. На таких заняттях у дітей розвивається увага, пам’ять, інтонаційна виразність мовлення, дрібна моторика рук, допитливість, почуття дружби.

З дітьми було проведено безліч цікавих ігор та вправ: «Знайди вивчену букву»,  «Склади квітку», «Яке слово утворилося», «Скільки складів у слові», «Склади речення», «Неслухняні звуки» тощо.

Про сучасні підходи до мовленнєвого розвитку дітей старшого дошкільного віку розкрила завідувач закладу «Хоровод», керівник РМО вихователів  старших груп району Терпило Людмила Григорівна. Першочерговим завданням розвитку мовлення дітей на етапі дошкільного дитинства є виховання мовної особистості, такої, яку характеризує достатній рівень мовленєво-комунікативної компетентності. Перед педагогами-дошкільниками, наголосила Терпило Л.Г., стоїть важливе завдання: прищепити дитині любов до слова, навчити її чітко, красиво і влучно висловлюватися, обстоювати власну думку.

Про Концепцію Нової української школи, Державні стандарти початкової освіти, про зміст освіти, методику, специфіку освітнього процесу в першому класі  донесла до слухачів Бриж Наталія Григорівна. Вчитель-методист розкрила умови успішного навчання дітей в початковій школі, провела  аналіз  успішної адаптації дітей дошкільного віку до шкільного життя. Вкрай важливо, наголосила Наталія Григорівна,  зробити безболісним для дитини перехід від однієї вікової сходинки до наступної, максимально зблизити умови розвитку виховання і навчання старших дошкільників і молодших школярів.

Чураченко Тетяна Володимирівна розкрила зміст освітньої роботи з дітьми старшого дошкільного віку за освітньою  програмою «Впевнений старт».  Реалізація вимог даної освітньої програми передбачає застосування вихователями закладу дошкільної освіти оптимального підходу, врахування специфічних видів дитячої діяльності, що  забезпечуватиме формування психологічної зрілості, життєвих компетентностей та готовності до систематичного навчання старшого дошкільника в Новій українській школі.

  Відділ освіти  висловлює вдячність директору Української спеціалізованої ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 з поглибленим вивченням окремих предметів  Дидик Тамарі Борисівні за сприяння у реалізації наступності в роботі дошкільної та початкової освіти в умовах Концепції Нової  української школи, Державного стандарту початкової освіти.

 

Методист РМК відділу освіти Тищенко О.Я.