У відділі освіти відбулося практичне заняття «Громадянська освіта. Маніпуляції в медіапросторі»

  Майже 30 років тому відомий інтелектуал Ноам Хомський написав про способи, які використовують ЗМІ, щоб маніпулювати думкою людей. Пройшли роки, з’явився Інтернет і соціальні мережі, і тепер медіа ще успішніше впливають на нас. І далеко не завжди цей вплив позитивний.

У сучасному світі маніпулятивні технології використовують із метою таємного психологічного, політичного, комерційного і навіть фізичного примусу. По суті, маніпуляція — це насильство, але ще небезпечніше, ніж звичайне, оскільки впливає на підсвідомість, викривляє наше сприйняття реальності, робить інструментом задоволення чужих потреб, нівелює нашу індивідуальність.

Вперше термін brainwashing  (brain – мозок, washing – прання) вжив у своїй сенсаційної статті, опублікованій в 1950 році в MiamiNews, журналіст       (і співробітник відділу пропаганди ЦРУ) Едвард Хантер. Він буквально переклав на англійську китайське вираз «сі-НАО» – «промивати мізки»: так говорили про методи примусового переконання, якими у китайців, вихованих ще в дореволюційну епоху, викорінювали «феодальний» склад мислення.

04 квітня, у відділі освіти Обухівської РДА відбулося практичне заняття «Громадянська освіта. Маніпуляції в медіапросторі». Участь у занятті взяли заступники з виховної роботи, класні керівники 9-11-х класів закладів освіти району. Захід проводився з метою сприяння розвитку  громадянських  компетентностей,  ознайомлення учасників з маніпулятивними видами та прийомами, набуття учасниками вмінь розпізнавати маніпулятивні дій.

Під час заняття педагоги вчилися встановлювати невербальний контакт,  аналізували свої вміння розрізняти правдиву та неправдиву інформацію. Знайомилися з різними прийомами, видами та методами маніпуляцій. Учасники переглянули презентацію «Маніпуляції в медіа просторі». Метод «Інформаційна блокада»  був  представлений у відеоролику  «Життя в США очима Південної Кореї». Об’єднавшись у   групи педагоги  представляли  прийоми  (методи) маніпуляції, наводили  приклади.

Серед іншого, ведуча заходу, методист РМК Шевченко О.О. розповіла про  методи маніпуляції до яких найчастіше вдаються інтернет-видання.

Педагоги взяли активну участь у обговоренні  відео «Аналіз  пропаганди на Російському федеральному каналі».

Під час заняття учасники працювали над створенням власного медіа тексту

Кожна група отримала  набір фотографій  та завдання написати медіа-текст з різною емоційним забарвленням. Перша група – з  позитивним, друга – з негативним і третя – з нейтральним емоційним відтінком.

Цього разу Олександра Олександрівна рекомендувала вчителям до використання навчальний посібник із цифрового громадянства й безпеки «Обачність. Пильність. Захист. Ввічливість. Сміливість».

Окрім цього, перед учасниками заходу виступили профорієнтаційні консультанти Обухівського міськрайонного центру зайнятості Дудар Н.В. та Сільченкова К.В. Фахівці презентували педагогам району діагностичний комплекс «Моя професія: консультаційна мережа». Вони розповіли про те, що тепер учні матимуть можливість дистанційно, безкоштовно  та в  супроводі фахівця служби зайнятості пройти діагностування за трьома напрямками: професійні інтереси, здібності, психологічні схильності.  Також учасникам цікаво було дізнатися про послуги з професійної орієнтації, які можна  отримати на офіційному сайті державної служби зайнятості.