Круглий стіл в ЗДО “Калинка”

З метою підвищення фахового рівня у міжкурсовий період та відповідно до річного плану роботи районного методичного кабінету відділу освіти Обухівської районної державної адміністрації 24 квітня 2019 року в закладі дошкільної освіти «Калинка» Григорівської сільської ради, с. Григорівки, відбувся  круглий стіл вихователів дітей других молодших груп закладів дошкільної освіти району. Директор закладу Марченко Антоніна Іванівна, яка також є керівником районного методичного об’єднання, ознайомила з умовами роботи закладу та провела консультацію на тему: «Розвиток рідного мовлення молодших дошкільнят засобами фольклору в сучасному соціумі».
Організовуючи роботу з дітьми щодо ознайомлення з різними жанрами фольклору, вихователі закладу враховували те, що фольклорний матеріал для дітей повинен бути доступним, зрозумілим, відповідати рівневі їх розвитку. Цікаве, насичене, інтегроване заняття з дітьми «В гості до бабусі» провели вихователь закладу Ляш Віторія Володимирівна та музичний керівник Уханська Олена Вікторівна. Роль бабусі виконала вихователь закладу Туник Аліна Олександрівна. Дітям було запропоновано цікавий сюжет подорожі в гості до бабусі. Під час подорожі діти називали кольори, відгадували загадки, грали в рухливі та дидактичні ігри, співали заклички, колискові, слухали пісеньку дощику, імітували його звуки тощо. Разом із бабусею місили тісто, ліпили пиріжки, якими після випікання в печі пригощалися.
Для трирічних дітей характерна велика мовленнєва активність та неправильна вимова звуків. Колискові пісні, пестушки, забавлянки, небилиці, безкінечні казочки, скоромовки тощо невідривні від виховання та відіграють важливу роль у передачі знань про навколишню дійсність, у формуванні дитини як національно свідомої особистості з високими духовно-моральними та естетичними якостями.
Використовуючи різні жанри дитячого фольклору в доступній формі, ми ознайомлюємо дітей з навколишнім середовищем, вводимо їх у доросле життя, розвиваємо зв’язне мовлення, збагачуємо словник образними виразами та поетичними рядками, сприяємо виробленню дикції та інтонаційної виразності, позитивно впливаємо на емоційний стан та настрій дітей.
Оволодіння рідною мовою є одним із найважливіших надбань дитини в дошкільному віці – найбільш сензитивному для засвоєння мови. Якщо дитина не досягне певного рівня мовленнєвого розвитку до п’яти – шести років, то цей шлях, як правило, не може бути успішним на більш пізніх вікових етапах. ( Саме про цей важливий момент наголосила заслужений працівник освіти України Ладивір Світлана Олексіївна, кандидат психологічних наук, при зустрічі із керівниками ЗДО району 10.04.2019 року). Дитина має бути готовою до широкого спілкування з іншими людьми в різних сферах життєдіяльності, адже це – основа мовленнєвої особистості.

Тищенко О.Я.. методист РМК відділу освіти Обухівської РДА